חוויה מהקריאה הראשונה!

מורים יקרים, במיוחד עבורכם הכנו מערכי שיעור ופעילויות שבמרכזם ספרוני הסדרה. השקענו מחשבה רבה בפיתוח חומרים נגישים ומעניינים. אנו יודעים כמה זמנכם יקר ועד כמה תוכנית הלימודים בכיתה א' עמוסה.
הסדרה "אני קורא" אינה באה להחליף את תוכנית הלימודים אלא להעשיר אותה - לעזור לכם להעניק לתלמידיכם חוויית קריאה משמעותית ומהנה בשלב רכישת הקריאה.

הסדרה "אני קורא" מבוססת על כמה עקרונות מנחים אשר תומכים ביצירת חוויית קריאה משמעותית:

עומס טקסט – הוא מרכיב משמעותי בעיצוב חוויית הקריאה. טקסט ארוך מדי עלול לגרום תסכול אצל הקורא החדש וקושי להפיק משמעות מהסיפור. בסדרה "אני קורא" כל אחד מהספרונים מכיל שמונה משפטים בלבד - משפט אחד בכל עמוד.

חיבור רגשי – כדי שסיפור יהיה מעניין ומשמעותי לקורא, על הקורא לחוש חיבור רגשי לדמויות בסיפור. בסדרה "אני קורא" כל תנועה מיוצגת על ידי דמות. לדמות מוקדשים כמה סיפורים, המתארים בהומור צרה שהיא מסתבכת בה. על כל דמות נכתבה הקדמה המוסיפה עניין ומשמעות.

החזות משפיעה – הילדים בימינו נכנסים לעולם הקריאה לאחר חשיפה לגירויים גרפיים באיכות גבוהה, הן בטלויזיה והן במחשב. הסדרה "אני קורא" מלווה באיורים מקסימים ובעיצוב צבעוני ומזמין, המתאים לעולמם של הקוראים הצעירים.

הסיפור צריך להיות מתגמל – בשלב רכישת הקריאה עבודת הפענוח והפקת המשמעות אצל הקורא, הבלתי מיומן, היא תהליך הדורש אנרגיה רבה. לסיום של הסיפור משמעות רבה בעיצוב חוויית הקריאה. עליו להשאיר את הקורא בתחושה שהמאמץ היה כדאי, והדרך הקשה לא היתה לשווא. כל הסיפורים בסדרה "אני קורא" מסתיימים בחיוך. סוף מצחיק נותן לקורא הצעיר תחושה טובה ויוצר חיבור חיובי בין קריאה להנאה.

אתם מוזמנים ללחוץ על הקישורים בתחתית העמוד ולקבל רעיונות ליצירת חוויית קריאה משמעותית ומהנה אצלכם בכיתה!

הוראה מתקנת  |  סדנת כתיבה  |  נחשו מי אני  |  חידון  |  מערכי שיעור